Факултет техничких наука овогодишњи добитник признања BIZNIS PARTNER 2005


23.06.2005. - 00:00
Факултет техничких наука је ове године добио престижно признање “BIZNIS PARTNER”!
Награде су додељене у Интерконтинеталу у Београду. Вредно смо радили и борили се за ову награду и зато смо толико поносни.

Значај ове награде за нашу привреду и пословање описан је у уводном говору председника жирија.

Услови савременог пословања, дефинисани технолошким развојем и глобализацијом светске привреде, захтевају нови однос према пословању и управљању пословним субјектима. Успешност пословања у савременој привреди одредјена је способношћу пословног субјекта да одговори на захтеве које тржиште поставља.

Уколико пословање није опредељено перманентним праћењем захтева тржишта и изналажењем одговора који задовољавају пробирљиве захтеве конзумената производа и/или услуга не може се постићи раст и развој пословног субјекта и то превасходно због следећих чињеница: тржиште поставља све оштрије захтеве, ресурси су ограничени, конкурентска предност се тешко стиче и лако губи, технолошке промене су брзе, потрошач и целокупно друштво јесу мерило квалитета пословања пословног субјекта.

Постати светски лидер у одредјеној области подразумева висок степен координације и сарадње свих пословних функција, која се огледа кроз: остваривање светске класе квалитета производа и/или услуга; развијање и понуду тржишту производног програма који се заснива на резултатима сопственог развоја; постизање високог степена флексибилности развојног и производног потенцијала пословног субјекта.

Развој науке и технологије, примена технологија високог нивоа и перманентни истраживачко-развојни рад довели су до захтева за непрестаним развојем квалитета пословања, а крајњи циљ је остваривање пословне изврсности. У том смислу ново време захтева и нове теоријске одговоре на питања опстанка, раста, развоја и управљања пословним субјектима.

Интензивирање конкурентске борбе на медјународном тржишту, поготово на нивоу технолошких иновација, резултовало је све значајнијим опредељењем медјународно оријентисаних пословних субјеката да изворе свога раста потраже у перманентном задовољавању захтева потрошача.

Домаћи пословни субјекти већ дужи период имају проблема са конкурентском способношћу својих производа и/или услуга на медјународном тржишту. Истраживања која су спроведена почетком деведесетих година двадесетог века указивала су на чињеницу да је постојала диспропорција измедју квалитета производа и реномеа по основу позиционираности марке, али и по основу имиџа земље. Разлози су одсуство планског деловања домаћих пословних субјеката у односу на медјународно окружење, као и неадекватни маркетинг напори и кредибилитет земље порекла. Све су то фактори од изузетног значаја за успостављање, одржавање и развијање конкурентске предности пословних субјеката на медјународном тржишту.

Ситуација ни данас није много боља. Медјународна конкуренција са глобалног тржишта полако осваја део по део домаћег тржишта, док највећи део домаћих пословних субјеката немо посматра развој догадјаја, неспреман за тржишну утакмицу.

Једна од могућих варијанти унапредјења пословања пословних субјеката јесте процес имплементације иностраних искустава и унапредјивања знања у функцији унапредјивања квалитета пословања и постизања конкурентске способности.

Неопходно је да домаћи привредници стекну знања која су сврсисходна и делотворна и представљају средство за практично функционисање организације. Посебна пажња мора се посветити имплементирању нових приступа у управљању пословним субјектом, како у концепцијском, тако и у организационом смислу. Овде се посебно мисли на шире прихватање новог модела маркетинга, концепта управљања квалитетом, реинжењеринга и бенчмаркетинга.

Промене које се дешавају у свету бизниса у овом тренутку могу се по својим карактеристикама сврстати у нову револуцију. Основна карактеристика промена које су почеле да се одвијају односи се на изједначавање субјеката и објеката промене-човек. Место и улога човека у процесу рада, његова знања, вештине, способности, емоције и мотивација, начини доношења одлука, креативност и могућност имагинације представљају капитал чија процена вредности није у потпуности могућа.

Заједнички именитељ у савременом развоју технологије и индивидуе је потрага за лепотом, реативношћу, индивидуалношћу, а не само за функционалним, трајним и поузданим.

Централна идеја пројекта “Biznis partner” је афирмација фирми и појединаца ЛИДЕРА који промене схватају као нове могућности и као сталну вредност која је неопходна за развој. Спремност да се изнова дефинишу спроведени циљеви и да се стварају нове визије подразумева отвореност, маштовитост, интуицију и, пре свега храброст.

Једанаести пут су представљене јавности компаније и њихови менаџери који су у правом смислу те речи ЛИДЕРИ у подручју у којем делују.

И ове године признање “Best partner” резервисано је за страну компанију која је присутна на нашем тржишту и која својом делатношћу даје посебан допринос укупном развоју наше привреде и друштва у целини.

Признање “Media Partner” одредјено је за најбоље медијске куће које најуспешније прате кретања у подручју и привреде и друштвених делатности.

Сама чињеница да је идеја “Biznis partner” у последњих 11 година опстала и развила се даје нам право да очекујемо да ће се и у наредном периоду још снажније подстицати бизнис, предузетништво и менаџмент.
 

Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.