Свечано отворен јубиларни 30. скуп ТРЕНДОВИ РАЗВОЈА: “Наставници и сарадници као центар промена у високом образовању“


07.02.2024. - 19:57 

У присуству великог броја еминентних представника високообразовних и научних институција и академске заједнице, у среду, 7. фебруара 2024. године свечано је отворен јубиларни, 30. скуп ТРЕНДОВИ РАЗВОЈА. У наредна три дана у Хотелу „Фонтана“ у Врњачкој Бањи пажња научне и стручне јавности биће усмерена на тему нових изазова са којима се сусрећу универзитети у земљи и региону.

Скуп је отворила проф. др Маријана Дукић Мијатовић, државна секретарка у Министарству просвете Републике Србије. Отварајући скуп проф. Дукић Мијатовић поздравила је све присутне у име Министарства просвете и изразила задовољство што су се на скупу на једном месту нашли представници академске заједнице и привреде. Тимским радом ових институција и сарадњом са министарствима радиће се на томе да се донесе добробит свим субјектима.

У име Факултета и програмског одбора Скупа присутне је поздравио проф. др Борис Думнић, в. д. декана Факултета техничких наука истакавши том приликом традицију и значај одржавања Скупа Тренд са посебним освртом на репрезентативан број радова и учесника. Професор Думнић нагласио је значај тема о којима ће се дискутовати током наредна три дана и изразио жељу да резултати Тренда буду продуктивне смернице, нови модели и закључци у ком правцу треба да иде високо школство Србије.

Присутнима се обратио и проф. др Дејан Мадић, ректор Универзитета у Новом Саду. Проф. Мадић истакао је препознатљивост Факултета техничких наука, броја и квалитета његових студената и професора као и значај резултата које заједно постижу у области науке и истраживања на глобалној научној сцени.

Након свечаног отварања уводно предавање на тему "Осврт на имплементацију Акционог плана за остваривање стратегије образовања (СРОВРС 2030) у области високог образовања" одржала је проф. др Маријана Дукић Мијатовић, државна секретарка у Министарству просвете.

У оквиру прве пленарне сесије рад са насловом Дигитализације у научно-иновационом екосистему Србије представио је проф. др Мирослав Трајановић, државни секретар у Министарству науке, технолошког развоја и иновација.

Овогодишњи ТРЕНД обележиће низ новина. По први пут уведена је Радионица „Разумевање и примена одабраних образовних принципа“ која подразумева рад у мањим групама и примени принципа на студије случаја а садржи и општу дискусију о образовним принципима и технологијама.

Скуп ће обележити и Округли сто "У сусрет променама начина финансирања високошколских установа" на коме ће учествовати представници министарстава, ректори државних унивезитета као и декани и продекани бројних техничких факултета из Србије. На Округлом столу дискутоваће  се о веома актуелној теми која таргетира академску заједницу у овом тренутку а то је начин финансирања високошколских установа.
На Скупу су уведене и бројне панел сесије.
Још једна од новина овогодишњег скупа је и коришћење online система FTN-Conference које је омогућило да се целокупни радови предају одмах, уместо абстраката у pdf формату.

Током скупа „Трендови развоја 2024“ биће представљено 89 научно-стручних доприноса развоју високог образовања. Радови ће бити презентовани кроз 2 уводне сесије, 1 позивно предавање, 4 пленарне сесије и 3 постер сесије. Аутори радова долазе из 6 држава - Босне и Херцеговине, Естоније, Мађарске, Словачке, Сједињених Америчких Држава, и Србије а припремило их је укупно 318 аутора/коаутора из 34 институције. Теме о којима ће се дискутовати су: Финансирање високошколских установа и научноистраживачких организација, Рангирање научноистраживачких организација, Агилне методе и приступ образовању, Дуални модел и струковне студије у образовању, Иновације, изазови и трендови у образовању, Трендови у бизнис образовању. Скуп ће имати и Студентску секцију која ће разматрати следеће теме: ORCID, студентско организовање кроз заједничке пројекте са привредом, искуство са студентским мобилностима, студентску праксу, итд.

Циљ ТРЕНДА 2024 је дискусија о актуелним студијским програмима на универзитетима и њихова усклађеност са новим изазовима, потребама савремене индустрије и поглед на универзитетско образовање из угла компанија. Такође, разматраће се и осавремењавање наставног процеса кроз сарадњу са привредом, као и нови трендови и технологије у образовању. Представиће се и одрживи модел финансирања у високошколским установама и разматрати потреба за значајнијим учешћем државе у финансирању научно-истраживачких организација. Дискутоваће се процеси интернационализације универзитета, мобилности студената и професора кроз Еразмус+, Билатералне и друге пројекте, као и остварени резултати у успостављању и деловању научно-технолошких паркова и научно-истраживачких института. Разматраће се положај истраживања и науке на универзитетима у погледу повећања видљивости истраживача и установа, нови портал еНаука, као и улога НИО уредника.
Последњег дана Тренда, а након детаљне анализе свих презентованих радова и продуктивних дискусија трочлана Комисија предложиће присутнима предлог Закључака скупа који ће се, након усвајања доставити свим релевантним институцијама, учесницима и широј академској заједници.

Зборник радова са скупа ТРЕНД 2024 биће расположив „у облаку“ у дигиталној форми на сајту www.trend.uns.ac.rs. Учесници ће моћи да му приступе online и да на својим рачунарима, таблетима или мобилним телефонима читају садржаје радова.

Организатори „Трендова развоја” су Универзитет у Новом Саду и Факултет техничких наука, а покровитељи Министарство просвете, Министарство науке, технолошког развоја и иновација, Покрајински секретаријат за високо образовање и научноистраживачку делатност, Подружница Друштва за образовање IEEE секције Србија и Црна Гора (IEEE Education Society Chapter of the IEEE Serbia and Montenegro Section).

Први скуп „Трендови развоја“ одржан је у Новом Саду у октобру 1994. године са фокусом на трендове развоја информационих технологија и примену у електроенергетици. Дводневни догађај окупио је око 100 учесника из привреде и научноистраживачких установа. Осми скуп представља заокрет у тематици, те се скуп последњих двадесет година бави разматрању кључних питања даљег развоја високог образовања и трансформације универзитета.
 

Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.