Одржан 30. скуп „Трендови развоја”


12.02.2024. - 09:21 

Јубиларни, 30. скуп „Трендови развоја 2024”, одржао се од 7. до 10. фебруара 2024. године у Хотелу “Фонтана” у Врњачкој Бањи. Централна тема Скупа који је на једном месту окупио бројне представнике академске заједнице из земље и региона била је “Наставници и сарадници као центар промена у високом образовању”.

“ТРЕНД 2024” свечано је отворила проф. др Маријана Дукић Мијатовић, државна секретарка у Министарству просвете Републике Србије. У свом обраћању проф. Дукић Мијатовић истакла је значај тимског рада представника академске заједнице, привреде и државних институција као и других релевантних актера у креирању оптималних услова у области високог образовања у Србији.

Присутнима су се у име организатора обратио проф. др Борис Думнић, в. д. декана Факултета техничких наука који се осврнуо на традицију и значај који скуп Тренд има већ 30 година и пожелео свима продуктиван рад и изразио жељу да закључци Скупа буду корисне смернице за развој високог школства у земљи.

У име Универзитета у Новом Саду учеснике је поздравио и ректор Универзитета, проф. др Дејан Мадић.  Представник Минстарства науке, технолошког развоја и иновација био је проф. др Мирослав Трајановић, државни секретар.

Скуп “Трендови развоја 2024”, између осталог обележио је и Округли сто под називом „У сусрет променама начина финансирања високошколских установа“ током ког је закључено је да се теми финансирања треба дати апсолутни приоритет. На самом почетку обратили су се државни секретари у Министарству просвете проф. др Маријана Дукић Мијатовић и проф. др Ивица Радовић, председник Радне групе за израду нацрта Закона о финансирању високог образовања. Помоћник министра за високо образовање, проф. др Александар Јовић кроз своју презентацију је представио моделе финансирања у ЕУ и резултате рада Радне групе. Кроз дискусију која је уследила указано је на проблеме са којим се сусрећу високошколске установе као што су финансирање материјалних трошкова, исплате отпремнина и јубиларних награда, трошкова превоза запослених и генерално финансијског положаја наставника и сарадника. На Округлом столу дискутовали су проф. др Дејан Гвоздић, декан Електротехничког факултета Универзитета у Београду, проф. др Владан Кузмановић, декан Грађевинског факултета Универзитета у Београду, проф. др Милица Павков Хрвојевић, декан Природно-матетичког факултета Универзитета у Новом Саду, проф. др Горан Јаневски, декан Машинског факултета Универзитета у Нишу, проф. др Биљана Пајин, деканица Технолошког факултета Универзитета у Новом Саду, проф. др Татјана Бугарски, деканица Правног факултета Универзитета у Новом Саду, проф. др Данијела Милошевић, деканица Факултета техничких наука у Чачку Универзитета у Крагујевцу, проф. др Владимир Ранковић, проректор за наставу Универзитета у Крагујевцу, проф. др Миле Савковић, декан Факултета за машинство и грађевинарство из Краљева Универзитета у Крагујевцу, Валентина Вребалов, председница Синдиката Факултета техничких наука и проф. др Душан Савић, продекан за основне академске студије на Факултету организационих наука Универзитета у Београду. Модератор Округлог стола је био проф. др Борис Думнић, в. д. декана Факултета техничких наука Универзитета у Новом Саду.

Додатно, као нови концепт уведена је и панел дискусија на тему “Трендови у бизнис образовању” током које је препознат изазов индустријског развоја који је условио потребу значајног профилисања бизнис образовања. Панелисти проф. др Владимир Сенић, проректор Универзитета у Крагујевцу, проф. др Драго Цвијановић, декан Факултета за хотелијерство и туризам, проф. др Небојша Гвозденовић, декан Економског факуктета у Суботици, проф. др Душан Савић, продекан за наставу ФОН, Дарко Ђорић, директор MIND групе, Мирко Пешић, директор НТП Чачак и Никола Обрадовић, серијски предузетник су у веома живој дискусији дали корисне смернице за предметну област. Распоред часова за мастер студије уподобљен запосленим студентима, докторске струковне студије, значај вођења каријере и интернационализација образовања, па и стартап концепт лансирања иновација неки су од закључака са овог панела. Модератор панела био је проф. др Бојан Лалић.

Скуп је обогатила и Радионица „Разумевање и примена одабраних образовних принципа“ која је подразумевала рад у мањим групама и примени принципа на студије случаја а садржала је и општу дискусију о образовним принципима и технологијама.

Током ТРЕНД-а ‘24 представљено је 89 научно-стручних доприноса развоју високог образовања. Радови су презентовани кроз 2 уводне сесије, 1 позивно предавање, 4 пленарне сесије и 3 постер сесије. Аутори радова дошли су из 6 држава - Босне и Херцеговине, Естоније, Мађарске, Словачке, Сједињених Америчких Држава, и Србије а припремило их је укупно 318 аутора/коаутора из 34 институције. Теме о којима се дискутовало биле су: Финансирање високошколских установа и научноистраживачких организација, Рангирање научноистраживачких организација, Агилне методе и приступ образовању, Дуални модел и струковне студије у образовању, Иновације, изазови и трендови у образовању, Трендови у бизнис образовању. Скуп ће имати и Студентску секцију која ће разматрати следеће теме: ORCID, студентско организовање кроз заједничке пројекте са привредом, искуство са студентским мобилностима, студентску праксу, итд.

Након тродневног рада и детаљне анализе свих презентованих радова и продуктивних дискусија трочлана Комисија у саставу проф. др Мирјана Дамњановић, проф. др Ненад Симеуновић и проф. др Дејан Лукић донела је предлог Закључака скупа који су се након краће дискусије усвојили и биће достављени свим релевантним институцијама, учесницима и широј академској заједници.

Организатори „Трендова развоја” су Универзитет у Новом Саду и Факултет техничких наука, а покровитељи Министарство просвете, Министарство науке, технолошког развоја и иновација, Покрајински секретаријат за високо образовање и научноистраживачку делатност, Подружница Друштва за образовање IEEE секције Србија и Црна Гора (IEEE Education Society Chapter of the IEEE Serbia and Montenegro Section).




 

Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.
Није могуће приказати слику.