Предмет: Стратешки индустријски маркетинг менаџмент (12 - IM2807)


Основне информације

КатегоријаНаучно-стручни
Научна областПроизводни системи, организација и менаџмент
МултидисциплинарнаНе
ЕСПБ5
Програм предмета

Програм се примењује од 01.10.2013..

Стицање знања и вештина неопходних за дефинисање маркетиншких циљева и стратегија индустријског маркетинга, савладавање метода и техника, а све у циљу ефикасног управљања активностима које воде постизању боље тржишне позиције и дугорочне конкурентности, тј. усвајање политика вођења индустријске маркетинг концепције на дуге стазе.
Оспособљеност студената за налажење адекватне понуде за циљна индустријска тржишта као претпоставке раста, развоја и опстанка у тржишној привреди.
Појам и значај стратешког индустријског маркетинг менаџмента. Анализа индустријског тржишта: стратегије сегментације, таргетирања и позиционирања. Развој маркетинг стратегија у индустријским условима: планирање, одлучивање, организовање, контрола. Имплементација генеричких стратегија на индустријском тржишту. Стратешко планирање у индустријском маркетингу и његова улога у процесу управљања. Маркетинг план: креирање, улога и врсте маркетинг планова. Фазни приступ маркетинг планирању. Домени одлучивања у индустријском маркетингу. Креирање и управљање јаким индустријским брендовима. Организовање активности индустријског маркетинга: приступ, фактори и развој. Менаџмент испоручивања вредности индустрији. Управљање интегрисаним маркетинг каналима и логистиком. Управљање интегрисаним маркетинг комуникацијама. Контролисање индустријских маркетинг активности.
Настава се одвија кроз предавања, самосталне вежбе и аудио-визуелне презентације примера позитивне праксе. Провера знања се одвија кроз два колоквијума. Услов да студент полаже завршни испит су положени сви колоквијуми. Завршни испит је усмени и односи се на теоријске области које нису биле обухваћене колоквијумима.
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
Wilson, R. M. S. and Gilligan,C.Strategic Marketing Management: Planning, implementation and control2005Elsevier, AmsterdamЕнглески
David W. Cravens, Nigel F. PiercyStrategic Marketing2008McGraw-Hill/IrwinЕнглески
Мирјана ГлигоријевићПословни маркетинг2004Економски факултет у БеоградуСрпски језик
Милосављевић, М.Стратегијски маркетинг2010Економски факултет, БеоградСрпски језик
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Присуство на вежбамадада5.00
Колоквијумдане20.00
Присуство на предавањимадада5.00
Семинарски раддада20.00
Усмени део испитанеда70.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Ћелић др Ђорђе
Доцент

Предавања
Недостаје слика

Ћелић др Ђорђе
Доцент

Аудиторне вежбе
Недостаје слика

Спајић др Јелена
Доцент

Аудиторне вежбе