Предмет: Основе инжењерске анимације (17 - IGB340)


Основне информације

КатегоријаСтручно-апликативни
Научна областРачунарска графика
МултидисциплинарнаДа
ЕСПБ8
Матичне организационе јединице предмета

Катедра за анимацију у инжењерству
Програм предмета

Програм се примењује од 01.10.2010..


Предмети предуслови

Назив предметаМора се одслушатиМора се положити
Технике рендеровањадада

Предмети којима је предуслов предмет Основе инжењерске анимације

Назив предметаМора се одслушатиМора се положити
Анимација карактерадада
Симулације у анимацијидада
Савладавање тема које се односе на креирање једноставних анимација крутих тела или животина које имају релативно једноставну геометрију и скелет.
Креирање геометрије крутог тела и једноставне животиње, постављање одговарајућег риггинг-а, израда скиннинг-а и креирање кључних поза карактера. Креирање анимације.
Креирање геометрије (меша) карактера. Креирање rigging-а карактера. Креирање костију, као и контрола ових костију, подешавање параметара помоћу којих се спречава неприродан покрет. Постављане костију и креирање IK (Inverse Kinematik) и FK (Forward Kinematik) ланаца. Коришћење едитора кривих за бољу контролу кретања. Контрола увртања руке, торза или врата. Креирање костију главе, очију и капака, обрва, усана и њихових контрола. Креирање Skinning-а (Enveloping-а), односно повезивање геометрије (меша) карактера са постављеним риггинг-ом карактера. Постављање карактера у кључне позе. Коришћење различитих техника, односно скин модифајера (Weight tool и Parameters Rollout) ради корекције меша карактера.
Предавања и вежбе у рачунарској лабораторији. Консултације. Рачунарске вежбе су базиране на коришћењу софтвера 3D Studio MAX, After Effects и Premiere. Током семестра организују се колоквијуми након апсолвираних заокружених тематских целина. Током целог семестра ради се на изради компјутерске анимације, сваки студент радиће своју личну анимацију а и група са вежби формираће заједничку анимацију. Оцена испита се формира на основу похађања предавања и вежби и успеха на испитним обавезама и завршног испита.
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
Watt, A.3D Computer Graphics2000Addison-Wesley, New YorkЕнглески
Rick ParentComputer Animation Algorithms & Techniques2008ElsevierЕнглески
Watt, A., Policarpo, F.3D Games : Real-time Rendering and Software Technology2001Addison-Wesley, New YorkЕнглески
Angel, E.Interactive computer graphics : a top-down approach with OpenGL2003Addison-WesleyЕнглески
Mark Gerhard, Jeffrey Harper, Jon McFarlandMastering Autodesk 3ds Max Design 20102009Wiley PublishingЕнглески
Boaz LivnyMental Ray for Maya, 3ds Max and XSI a 3D artist’s guide to rendering2008Wiley PublishingЕнглески
Pete DraperDeconstructing the Elements with 3ds Max Create natural fire, earth, air and water without plug-in2009AutodeskЕнглески
Banchoff, T., Lovett, S.Differential Geometry of Curves and Surfaces2016CRC Press, Boca RatonЕнглески
Hooks, E.Acting for Animators2017RoutledgeЕнглески
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Предметни(пројектни)задатакдада15.00
Предметни(пројектни)задатакдада15.00
Предметни пројекатдада30.00
Писмени део испита - комбиновани задаци и теоријанеда30.00
Присуство на предавањимадада5.00
Присуство на рачунарским вежбамадада5.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Обрадовић др Ратко
Редовни професор

Предавања
Недостаје слика

Кекељевић др Игор
Ванредни професор из поља уметности

Предавања
Недостаје слика

Мирчески Филип
Асистент-мастер

Рачунарске вежбе