2 Kiril Kravčenko i Valerij Mešalkin, "Upravljanje velikom kompanijom"


17.12.2013. - 11:46 
Edicija: „TEHNIČKE NAUKE - PREVODI”

Naziv udžbenika: „Upravljanje velikom kompanijom”

Autori: Kiril Albertovič Kravčenko, Valerij Pavlovič Mešalkin

Recenzenti: dr Slobodan Sokolović, red. prof. Tehnološkog fakulteta u Novom Sadu
             dr Rado Maksimović, red. prof. Fakulteta tehničkih nauka
                  
Izdavač: Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu

Glavni i odgovorni urednik:
prof. dr Ilija Ćosić, dekan Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu

Štampa: FTN - Grafički centar GRID, Trg Dositeja Obradovića 6, Novi Sad
Štampanje odobrio: Savet za bibliotečku i izdavačku delatnost FTN-a u Novom Sadu
Predsednik Saveta za bibliotečku i izdavačku delatnost:
dr Radomir Folić, redovni profesor Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu


CIP-Katalogizacija u publikaciji
Biblioteka Matice srpske, Novi Sad
005. (075.8)

KRAVČENKO, Kiril Albertovič, 1976-
         Upravljanje velikom kompanijom / K. A. Kravčenko, V. P.
Mešalkin; [prevod Ivan Golušin] - Novi Sad : Fakultet tehničkih
nauka, 2011 (Novi Sad : Grid). -  282 str. : ilustr.; 25 cm. – (Edicija
“Tehničke nauke - prevodi” ; br. 2)
Tiraž 500.
ISBN 978-86-7892-315-9

a) Preduzeće - Upravljanje


(iz sadržaja)
„ U poslednjih 20 godina udeo krupnog biznisa u razmerama svetske ekonomije povećao se skoro dva puta. Njegov uticaj na društvo i poslovnu sredinu stalno raste, a stabilnost razvoja velikih kompanija postaje garant stabilnosti ekonomije u celini. Na razvoj krupnog biznisa utiče mnogo faktora – od politike do lokalnih običaja i tradicija, ali kao najvažniji faktor se javlja efektivni sistem upravljanja.
Prilikom pažljivog proučavanja aktivnosti velikih kompanija može se primetiti da je izgradnja sistema upravljanja u kompaniji  važan, ali izuzetno složen proces. Pri njegovom formiranju neophodno je uzeti u obzir specifičnosti same organizacije bilo da je to lokalna ili međunarodna, industrijaska ili servisna, sirovinska ili prerađivačka. Drugim rečima, prvo pitanje se sastoji u pravilnoj klasifikaciji ili identifikaciji objekta upravljanja.
Među najvažnijim faktorima, koji utiču na izbor modela upravljanja u organizaciji, nalaze se njena veličina i struktura. Što je kompanija veća, to su zadaci i resursi koji se mobilišu za njihovo rešenje većih razmera, obimniji, ozbiljniji su a ponekad i uzrokuju katastrofalne greške koje čine menadžeri. Time je, veći nivo njihove odgovornosti. Pri tome, ta odgovornost nije samo prema kompaniji i njenim akcionarima, već takođe prema klijentima, potrošačima i društvu u celini. To su razlozi zbog kojih se kod velikih kompanija strateški izbor modela i metoda upravljanja nalazi među prioritetnim problemima.”

(iz recenzije)

“ Cilj ovog udžbenika je izrada metoda i instrumenata projektovanja i razvoja sistema upravljanja velikim kompanijama. Među osnovnim zadacima su povećanje kvaliteta upravljanja pri izlasku ruskih kompanija u inostranstvo, pojačavanjekonkurentnosti na ruskom tržištu u okviru stalno rastuće konkurencije, smanjenje rizika od nedovoljno osmišljenih upravljačkih odluka, koje se donose u toku operativnog rada menadžera. Najvažnije je demonstriranje praktičnih recepata izgradnje i razvoja sistema upravljanja velikim kompanijama, budućim upravljačima.

Knjiga omogućuje produbljenu studiju i lakše razumevanje i usvajanje materije na predmetima Projektovanje proizvodnih sistema, Tehnologija orgenizacije preduzeća, Strateški menadžment i Upravljanje proizvodnim sistemima i na pojedinim disciplinama doktorskih studija u oblasti industrijskog inženjerstva i inženjerskog menadžmenta, a posebno može biti interesantna stručnoj javnosti, posebno iz velikih srpskih kompanija.”


 

  • Nije moguće prikazati sliku.