Program se primenjuje od 01.10.2013..
Cilj predmeta Merenje inovativnosti jeste da omogući studentima da (1) steknu osnovna znanja iz oblasti merenja i ocene inovacionih aktivnosti preduzeća, (2) definišu ključna merila i faktore/indikatore poboljšanja inovativnosti preduzeća i konkurentske prednosti i (3) se upoznaju sa različitim metodologijama za kreiranje inovativnog preduzeća.
Studenti koji odslušaju predmet, izvrše predispitne obaveze i polože ispit su osposobljeni da: (1) analiziraju inovacione aktivnosti konkretnog preduzeća u skladu sa odabranom metodologijom i karakteristikama preduzeća, (2) da analiziraju kritične faktore ocenjenih inovacionih aktivnosti preduzeća po važnosti i nivou, (3) da na osnovu rezultata analiza kreiraju strategijsku mapu, (4) da predlože, spram inovacione pozicije, resursa preduzeća i karakteristika tržišta načine poboljšanja inovativnosti preduzeća.
Uvodni deo: inovativnost u preduzeću: pravci, literatura, osnovni pojmovi. Značaj inovacija za konkurentnost preduzeća. Karakteristike inovativnih preduzeća (stil rukovođenja, org.struktura, inoviranje procesa, obuka zaposlenih, kreiranje klime za podsticaj inovativnih aktivnosti). Inovativna organizacija i osnovni preduslovi kreiranja; karakteristike inovativnog preduzeća. Barijere inoviranju. Uloga i značaj podsticanja inovacija za bolje strateško pozicioniranje preduzeća. Uloga strategije u inovacionom procesu. Izazovi inovacionih strategija, strategije jednostavnih pravila. Različiti modeli i njihove karakteristike, merenje inovativnosti na bazi procesa i na bazi rezultata, merenje inovativnosti spoljašnjeg i unutrašnjeg okruženja. Merila inovativnosti. Razlike u inovacionim aktivnostima proizvodnih i uslužnih preduzeća, velikih preduzeća i MSP sektora. Složenost inovacionog procesa. Podsticanje inovativnosti u preduzeću i regionu. Kreiranje inovativne organizacije (planiranje, liderstvo, org. struktura, org. kultura, procesi, zaposleni, sistem nagrađivanja, krajnji rezultati). Kreiranje i kontrola inovacionih projekata. Institucionalizovanje inovacionih aktivnosti. Inovacije u uslugama, zaštita inovacija, komercijalizacija inovacija. Kreiranje inovativnog okruženja. Definisanje ključnih faktora poboljšanja inovativnosti preduzeća, kreiranje strategijske mape daljeg razvoja. Merenje inovativnosti regiona.
Nastava na predmetu se odvija kroz predavanja i vežbe. U izvođenju nastave na predmetu dominira praktičan pristup koji podrazumeva primenu izabranog modela ocene inovacionih aktivnosti na konkretnom preduzeću, odnosno učenje kroz iskustvo i primenu. U okviru vežbi, rad će se odvijati u grupama i samostalno. Deo nastave obuhvata istraživački rad.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Borocki, J. | Modeli merenja inovativnosti - elektronska skripta | 2017 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
Carol E. F. | Five mistakes companies make when measuring innovation - The Innovation Practice | 2011 | http://www.theinnovationpractice.com/pdf/5mistakes-FINAL.pdf | Engleski |
Borocki, Cvijic, Orčik | Measuring Organizational Innovativeness, Chapter VIII in Engineering Management – Challenges for the Future | 2013 | Faculty of Technical Sciences (Novi Sad, Serbia), Fraunhofer IAO (Stuttgart, Germany) and DAAAM International (Vienna, Austria) | Engleski |
Dr Gordon C. BrunerII | Measuring Innovation & Technology Acceptance | 2014 | CreateSpace Independent Publishing Platform | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Test | da | da | 10.00 |
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija | ne | da | 50.00 |
Prezentacija | da | da | 10.00 |
Prisustvo na predavanjima | da | da | 5.00 |
Prisustvo na računarskim vežbama | da | da | 5.00 |
Seminarski rad | da | da | 20.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |