Program se primenjuje od 01.10.2013..
Osnovni cilj predmeta jeste upoznavanje studenata sa ključnim pojmovima iz oblasti upravljanja inovacijama. Studenti stiču kompetencije o različitim perspektivama upravljanja inovacijama u preduzeću, ali i o institucijama okruženja koje su ključne za kreiranje inovativnog okruženja (nacionalni inovacioni sistem, institucije podrške). Predmet ima za cilj da osposobi studente da razumeju značaj inovativnog potencijala preduzeća i spoljašnjeg okruženja; da shvate kako da poboljšaju inovativni potencijal preduzeća i kako da upravljaju inovacionim aktivnostima u okviru svake funkcije preduzeća. Studenti će inovacije izučavati kao ključni izvor sticanja konkurentske prednosti preduzeća, nezavisno od delatnosti i drugih karakteristika preduzeća.
Studenti koji odslušaju predmet, realizuju predispitne obaveze i polože ispit, ososobljeni su da: identifikuju i opišu različite vrste inovacija i stepene novina proizvoda/usluga/procesa unutar organizacije i u njenom okruženju; razumeju proces inoviranja u preduzeću i neophodne preduslove za poboljšanje inovacionog potencijala preduzeća; procene veštine i sposobnosti neophodne za upravljanje inovacijama i proces uvođenja novih proizvoda/usluga/procesa/tržišta; uspostave i primene inovacioni proces u preduzeću; proces inoviranja povežu sa strategijskim planom razvoja preduzeća
Predmet Inovacioni menadžment razmatra menadžment inovacija iz dve različite perspektive – perspektive malih brzorastućih inovativnih preduzeća i perspektive velikih kompanija u privatnom sektoru. Proučavaju se veze između inovacija, kreativnosti i invencija, kroz različite modele. Različiti tipovi inovacija (klasifikacija prema različitim kriterijumima i metodologijama). Inovacije kao deo upravljačkog i inženjerskog procesa. Inovacije i preduzetništvo. Modeli inoviranja – od ideje do realizacije. Inovaciona strategija. Nacionalno i konkurentsko okruženje, pozicija preduzeća u okruženju (Porterove sile, ključne kompetencije preduzeća). Inovacije i uticaj tehnoloških trajektorija, unutrašnji procesi i resursi; uloga intelektualne svojine u inovacionom menadžmentu; merenje inovacija – u preduzeću i na nivou regiona (država); karakteristike inovativnih preduzeća. Alati merenje inovativnog potencijala preduzeća i regiona.
Nastava na predmetu se odvija kroz predavanja i vežbe. Predavanja kombinuju praktične primere i teoriju koji su osnova za diskusiju. Primeri poslovne prakse treba da integrišu različite oblasti menadžmenta inovacija. U okviru vežbi, rad će se odvijati u grupama i samostalno. Deo vežbi se odvija kroz posetu odgovarajućim organizacijama – poslovni inkubator, zavod za intelektualnu svojinu. Predavanja delom realizuju gostujući predavači.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
J.Tidd, Bessant, J. | Upravljanje inovacijama - prevod na srpski jezik (originalni naziv: Managing Innovation: Integrating Technological, Market & Organisational Change) | 2017 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
G.Praveen | Business Innovation In the 21st Century – A Comprehensive Approach to Institutionalize Business Innovation | 2007 | Accelper Consulting, USA | Engleski |
Jelena Borocki | Preduzetništvo, inovacije i razvoj preduzeća | 2015 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
Kaufman, J., Woodhead, R. | Stimulating innovation in products and services: with function analysis and mapping | 2006 | Wiley-Interscience, Hoboken | Engleski |
Sito, T. | Moving Innovation : A History of Computer Animation | 2015 | The MIT Press, Cambridge | Srpski jezik |
Dumas, M. et al. | Fundamentals of Business Process Management | 2013 | Springer, Heidelberg | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Predmetni projekat | da | da | 30.00 |
Prisustvo na vežbama | da | da | 5.00 |
Prisustvo na predavanjima | da | da | 5.00 |
Usmeni deo ispita | ne | da | 60.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Predavanja |
| | Auditorne vežbe |