Predmet: Preduzetničke strategije (17 - IM1227)


Osnovne informacije

KategorijaStručno-aplikativni
Naučna oblastProizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
MultidisciplinarnaNe
ESPB4
Matične organizacione jedinice predmeta

Trenutno nema podataka o matičnim organizacionim jedinicama predmeta!
Program predmeta

Program se primenjuje od 04.07.2012..

Cilj predmeta Preduzetničke strategije jeste (1) razvoj i jačanje preduzetničke orijentacije u razmišljanju studenata, (2) integracija preduzetničke orijentacije i strateškog donošenja odluka u razvoju preduzetničkog poduhvata, (3) razumevanje faza životnog ciklusa preduzetničkog poduhvata i (4) različitih strategija i pristupa u koji se primenjuju pri pokretanju, rastu i razvoju preduzetničkog poduhvata. Cilj predmeta je da se integrišu komponente preduzetničkog i strateškog razmišljanja neophodna inženjerima koji pokreću sopstveni preduzetnički poduhvat ili su deo preduzetničkog tima u ranoj fazi razvoja. Ovaj predmet je fokusiran na rast postojećeg preduzetničkog poduhvata.
Studenti koji odslušaju predmet, izvrše predispitne obaveze i polože ispit stiču kompetencije da: (1) prepoznaju fazu u kojoj se preduzetnički poduhvat nalazi; (2) analiziraju unutrašnje i spoljašnje činioce koji utiču na rast i razvoj preduzetničkog poduhvata u određenoj fazi; (3) predlažu i porede različite strategije razvoja proizvoda, nastupa na tržištu, prikupljanja finansija zavisno od veličine organizacije i faze životnog ciklusa sa pozicije preduzetnika ili inženjera koji je deo preduzetničkog tima zadužen za razvoj proizvoda ili integraciju.
Strateški i tržišni način poslovanja mikro, malih i srednjih preduzeća. Preduzetnička orijentacija i strategije preduzeća. Razvoj preduzetništva kroz strategijski plan razvoja preduzeća. Životni ciklus preduzetničkog poduhvata. Preduzetnički poduhvat i okruženje. Ciljevi i resursi. Uloga preduzetnika u kreiranju preduzetničkog tima. Strategije ulaska na tržište. Osvajanje novih tržišta. Prilagođavanje proizvoda. Strategije preduzetničkog poduhvata: kupci/klijenti, tehnologija, konkurencija i identitet organizacije. Strategije zaštite intelektualne svojine. Strategije napuštanja tržišta.
Nastava na predmetu se odvija kroz predavanja i vežbe. Predavanja kombinuju teoriju i praktične primere koji su baza za diskusiju. Predavanja delom realizuju gostujući predavači – najčešće preduzetnici koji su razvili sopstveni biznis. U okviru vežbi, rad će se odvijati u grupama i samostalno i biće baziran na analizi studija slučaja i oblikovanja strategija za konkretne probleme.
AutoriNazivGodinaIzdavačJezik
Borocki, J., Vekić, A.Preduzetničke strategije - elektronska skripta2020Fakultet tehničkih nauka u Novom SaduSrpski jezik
Bouman, K.Strategija u praksi2003Prometej, Novi SadEngleski
Joshua Gans, Scott Stern, and Jane WuThe Foundations of Entrepreneurial Strategy2016Engleski
Dess, G., Lumpkin, G.Strategic Management : Text and Cases2006McGraw-Hill, New YorkEngleski
Ris, E.Lean startup : kako današnji preduzetnici koriste neprestanu inovativnost za stvaranje u potpunosti uspešnih poslova2014Mate, BeogradSrpski jezik
Predmetna aktivnostPredispitnaObaveznaBroj poena
Prisustvo na vežbamadada5.00
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorijaneda70.00
Prisustvo na predavanjimadada5.00
Seminarski raddada20.00
Ime i prezimeVid nastave
Nedostaje slika

Borocki dr Jelena
Redovni profesor

Predavanja
Nedostaje slika

Vekić Aleksandar
Asistent sa doktoratom

Auditorne vežbe