PROJEKTOVANJE ENTERIJERA KAFETERIJE U SKLADU SA AFINITETIMA KORISNIKA

  • Dragana Milić
Ključne reči: kafeterija, enterijer, dizajn za zadovoljstvo, okvir pozitivnog dizajna

Apstrakt

Kako bi se uspešno dizajnirao prostor trećeg mesta, odnosno mesta okupljanja, trebalo bi razumeti socijalne i fizičke karakteristike mesta koji poboljšavaju iskustvo korisnika, što predstavlja i sam cilj ovog istraživanja. Boljim razumevanjem tih karakteristika koje doprinose pozitivnom doživljaju mesta, mogu se  stvoriti prostori koji promovišu udobnost, osećaj pripadnosti i povezanost između ljudi i samih prostora. Pored predstavljanja “Okvira pozitivnog dizajna”, istraživačkog rada P. Desmet i A. Pohlmeyer, istražiće se fizičke i društvene karakteristike koje utiču na to da se ljudi okupljaju i razvijaju povezanost sa prostorom (trećeg mesta).

Reference

[1] Jeffres, Leo W.; Bracken, Cheryl C.; Jian, Guowei; Casey, Mary F.; The Impact of Third Places on Community Quality of Life, Applied Research in the Quality of Life, 2009.
[2] Pieter M. A. Desmet and Anna E. Pohlmeyer, Positive Design: An Introduction to Design for Subjective Well-Being, Faculty of Industrial Design Engineering, Delft University of Technology, Netherlands
[3] Ben-Shahar, T., Happier: Can you learn to be happy? , Berkshire, UK: McGraw-Hill, 2008.
Objavljeno
2021-06-08