МОТИВАТОРИ И ДЕМОТИВАТОРИ У ПОСЛОВАЊУ СРЕДЊИХ ПРЕДУЗЕЋА

  • Симона Совиљ
Ključne reči: мотивација, мотиватори и демотиватори, материјална и нематеријална компензација

Apstrakt

Како би компаније данас опстале и могле да се развијају у овом изразито турбулентном окружењу, поред велике конкуренције, морају истовремено да постижу високу учинковитост на разним пољима пословања. Један од главних извора конкурентске предности модерних и успешних организација састоји се у правилној комуникацији и мотивацији запослених. Комуникација је неопходна за успостављање и спровођење циљева предузећа, развој планова за њихово остварење, организовање људских и других ресурса на најуспешнији и најделотворнији начин, затим за избор, развој и оцењивање чланова организације, као и за вођење, усмеравање, мотивисање и креирање климе у којој су људи вољни да доприносе циљевима.

Reference

[1] Мартиновић М., Танасковић З., Менаџемент људских ресурса, ВПТШ, Ужице, стр. 96., 2014.
[2] Бунтак К., Дрожђек И., Ковачић Р., Материјална мотивација у функцији управљања људским потенцијалима, Технички гласник 7, Вараждин, стр 9., 2013.
[3] Богдановић Ј., Мотивација запослених у организацији кроз стратешки кадровки менаџмент, Comtrade System Integration, Београд, стр. 5., 2011.
[4] Јанићевић Н., Управљање организационим променама, Центар за издавачку делатност Екомомског факултета, Београд, стр. 1., 2007.
[5] Вујић Д., Мотивација за квалитет, Центар за примењену психологију, Београд, стр. 37., 2004.
[6] Миљковић С., Мотивација запослених и модификовање понашања у здравственим организацијама, Acta Medica Mediane, Ниш, стр. 56., 2007.
[7] Пржуљ Ж., Менаџмент људских ресурса, Институт за развој малих и средњих фирма, Београд, стр. 155., 2002.
[8] Nelson B., Making Employee Suggestions Count, ABA Banking Journal, Washington,стр. 1., 2002.
Objavljeno
2021-05-02
Sekcija
Industrijsko inženjerstvo i inženjerski menadžment