TRGOVINA UŽIVO NA PLATFORMI FACEBOOK - MODEL KOMPANIJE SAMSUNG-

  • Jelena Petrović
  • željko Zeljković
Ključne reči: e-trgovina, društvena trgovina, trgovina uživo, Samsung, video produkcija trgovine uživo

Apstrakt

Globalno stanje na tržištu kao i perspektiva tržišta potpuno su se promenili pojavom Korona virusa i proglašenjem pandemije što je rezultiralo opštim ,,zatvaranjem’’ i nemogućnošću da potrošači kupu­ju proizvode i usluge. Isto tako, kompanijama je postalo otežano poslovanje na svetskom nivou, kao i širenje sopstvenog brenda na tržištu, prodaja proizvoda i usluga. Kao posledica svega toga, došlo je do ekspanzije digitalizacije i prelaska na internet. Kompanije, veliki i mali biznisi suočili su se sa problemom opstanka u novo­nastaloj situaciji, te su morali prilagoditi svoj način poslo­vanja tako što će prihvatiti brzu digitalizaciju. U ovom radu predstavljeno je kako se kompanija Samsung prilagodila promenama na tržištu usled pandemije i uspešno implementirala model trgovine uživo. U teorijskom delu rada obuhvaćeni su termini i ideje koje su neophodne za objašnjenje pojmova elektronske trgovine, društvene trgovine i trgovine uživo, te kako je došlo do ekspanzije ovih modela trgovine i transformacije tržišta. Istraživački deo rada obuhvata analizu prilagođavanja novom trendu kupovine i im­plementiranja trgovine uživo na našem tržištu u kompaniji Samsung, kroz pred­stav­ljanje uspešno završene prodaje uživo na platformi Facebook, kao i koraka za njenu izvedbu.

Reference

[1] J. Vande Zande. (2020). What is e-commerce? Definition, benefits, examples [online]. Dostupno na: https://www.the-future-of-commerce.com/2020/01/19/what-is-e-commerce-definition-examples/ (Pristupljeno 01.05.2021).
[2] V.Simović. (2013). Elektronsko poslovanje. [pdf] Dostupno na: https://v2.link-onlineservice.com/ media/files/EP_Skripta1.pdf (Pristupljeno 01.05.2021).
[3] S.McLachlan. (2020). What is Social Commerce and Why Should Your Brand Care?. [online] Dos¬tupno na: https://blog.hootsuite.com/social-commerce/ (Pristupljeno 10.05.2021).
[4] Liu, F. (2021). Livestream Ecommerce: What We Can Learn from China. [online] Dostupno na: https://www.nngroup.com/articles/livestream-ecommerce-china/ (Pristupljeno 08.05.2021).
[5] https://newsroom.pinterest.com/en/post/summer-shopping
Objavljeno
2022-01-06
Sekcija
Grafičko inženjerstvo i dizajn