Предмет: Маркетинг и стратегије регионалног развоја (09 - RPR003)


Основне информације

КатегоријаНаучно-стручни
Научна областПроизводни системи, организација и менаџмент (инжењерство и менађмент осигурања)
МултидисциплинарнаНе
ЕСПБ3
Матичне организационе јединице предмета

Департман за индустријско инжењерство и менаџмент
Програм предмета

Програм се примењује од 01.01.2009..

Циљеви предмета су следећи: - усвајање основних знања о маркетинг парадигмама и стратегијама; - развијања способности креирања флексибилних начина реаговања на комплексне промене у окружењу а све у функцији ефективнијег и ефикаснијег регионалног развоја.
Оспособљеност студената за јасно сагледавање значаја маркетинг концепта за развој локалне средине и региона, разумевање значаја комуникационих вештина (ПР-а, лобирања) за креирање (пред)услова за развој региона, као и разумевање културног обрасца за креирање маркетинг стратегија за унапређивање регионалног развоја.
- Спрега маркетинг концепта и (регионалног) развоја; - интерни и екстерни маркетинг у функцији регионалног развоја; - бренд као одредница (регионалног) развоја; BEST и RACE модел комуницирања у функцији развоја; - SOSTAC модел као основа структуирања плана маркетиншких комуникација и комуникације у односима с јавношћу; - лобирање у функцији регионалног развоја; - реактивне и проактивне стратегије у функцији регионалног развоја; - маркетинг стратегија као спрега културног обрасца, социјалног капитала и имиџа региона; - етноцентричне и полицентричне понашајне склоности и регионални развој.
- Предавања уз интерактивно учешће студената; - демонстративни метод; - студије случаја.
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
Grant J. T.The Brand Innovation Manifesto: How to Build Brands, Redefine Markets & Defy conventions2000John Willey & Sons ltd., New YorkЕнглески
Hollensen S.Marketing Management: A Relationship Approach, 1st Edition2003Financial Times/Prentice Hall, New JerseyЕнглески
Van den Bergh J.Marketing Communications - a European Perspective, 3rd European Edition2007Prentice Hall, New JerseyЕнглески
Wilson A.Marketing Research: An Integrated Approach, 2nd Edition2006Financial Times/Prentice Hall, New JerseyЕнглески
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Домаћи задатакдада5.00
Писмени део испита - комбиновани задаци и теоријанеда40.00
Присуство на предавањимадада5.00
Семинарски раддада20.00
Усмени део испитанеда30.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Николић др Славка
Редовни професор

Предавања