Предмет: Стратешки менаџмент (12 - IM1104)


Основне информације

КатегоријаНаучно-стручни
Научна областПроизводни системи, организација и менаџмент
МултидисциплинарнаНе
ЕСПБ6
Програм предмета

Програм се примењује од 01.10.2013..

Циљ предмета је (1) развој и јачање стратешке компоненте у размишљању код студената, (2) интеграција знања о функцијама у предузећу и разумевање функционалних стратегија, (3) разумевање основних концепата дејства на стратешком нивоу у индистријским системима (4) стицање знања о динамичком утицају стратешких активности, акционог плана предузећа, на стратегију предузећа. Циљ је да се употпуни и интегрише компонента стратешког размишљања неопходна инжењерима који заузимају позиције у оквиру функције Управљање системом.
Студенти који одслушају предмет и положе испит су оспособљени да: (1) стратешки утврде елементе развоја индустријских система, (2) користе алате за анализу стања у предузећу, изводе закључке, предлажу и пореде различите стратегије, (3) обликују акциони план којим се врши примена одабране стратегије и (4) учествују у примени стратегије у предузећу са позиције инжењера који се налази на руководећој или позицији аналитичара.
Природа стратешког менаџмента у индустрији. Интерна и екстерна анализа стања: Екстерна анализа стања (анализа PEST, 5 Портерових сила, конкурентна интелигенција, матрица EFE). Анализа унутар индустрије. RBV. Функционална анализа стратегије. ИТ анализа. Анализа ланца вредности. Матрица IFE. Краткорочни и дугорочни циљеви: Трансформација ланца вредности у конкурентску предност. Дугорочни циљеви. Стратешки циљеви. Примена избалансиране листе циљева. Врсте и диверзификација стратегије. Формирање, процена и избор стратегије: Примена матрице SWOT и SPACE. Формулација и примена стратегије. Матрица QSPM. Годишњи циљеви. Алокација ресурса. Усклађивање структуре и стратегије. Функционална примена стратегије. Анализа, процена и контрола стратегије. EPS/EBIT анализа. Стратегија одрживог развоја. Глобални утицај. Геосоциолошка специфичност. FAROUT метод, СЕРВО анализа, McKinsey 7S, Shadowing, Product Line анализа, Win/Loss анализа, анализа стратешке повезаности, анализа репутације предузећа, анализа критичних фактора предузећа, технолошка анализа, Linchpin анализа.
Настава на предмету обухвата предавања са примерима анализе стања, различитих стратегија и избора и оцене примењених стратегија. У оквиру вежби се подстиче рад у групама, рачунарска симулација примене стратегија. Део вежби се одвија уз помоћ рачунара. Настава на предмету је интензивно подржана платформом за учење на даљину (Моодле).
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
Лалић, Б., Марјановић, У.Примери примене стратегије - електронска скрипта2012Факултет техничких наука у Новом СадуСрпски језик
Dess, G., Lumpkin, G.T.Стратегијски менаџмент2007Дата СтатусСрпски језик
David, F.Strategic Management2011PearsonЕнглески
Johnson, G., Scholes, K.Exploring Corporate Strategy2010FT Prentice HallЕнглески
Burgelman, R., Christensen, C., Wheelwright, S.Strategic Management of Technology and Innovation2008McGraw HillЕнглески
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Тестдада10.00
Тестдада10.00
Присуство на вежбамадада5.00
Присуство на предавањимадада5.00
Семинарски раддада20.00
Усмени део испитанеда50.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Лалић др Бојан
Ванредни професор

Предавања
Недостаје слика

Xu Ming

Предавања
Недостаје слика

Buchmeister др Borut
Гостујући професор

Предавања
Недостаје слика

Марјановић др Угљеша
Доцент

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Медојевић Милован
Асистент-мастер

Рачунарске вежбе