Predmet: Strateški industrijski marketing menadžment (12 - IM2807)


Osnovne informacije

KategorijaNaučno-stručni
Naučna oblastProizvodni sistemi, organizacija i menadžment
MultidisciplinarnaNe
ESPB5
Program predmeta

Program se primenjuje od 01.10.2013..

Sticanje znanja i veština neophodnih za definisanje marketinških ciljeva i strategija industrijskog marketinga, savladavanje metoda i tehnika, a sve u cilju efikasnog upravljanja aktivnostima koje vode postizanju bolje tržišne pozicije i dugoročne konkurentnosti, tj. usvajanje politika vođenja industrijske marketing koncepcije na duge staze.
Osposobljenost studenata za nalaženje adekvatne ponude za ciljna industrijska tržišta kao pretpostavke rasta, razvoja i opstanka u tržišnoj privredi.
Pojam i značaj strateškog industrijskog marketing menadžmenta. Analiza industrijskog tržišta: strategije segmentacije, targetiranja i pozicioniranja. Razvoj marketing strategija u industrijskim uslovima: planiranje, odlučivanje, organizovanje, kontrola. Implementacija generičkih strategija na industrijskom tržištu. Strateško planiranje u industrijskom marketingu i njegova uloga u procesu upravljanja. Marketing plan: kreiranje, uloga i vrste marketing planova. Fazni pristup marketing planiranju. Domeni odlučivanja u industrijskom marketingu. Kreiranje i upravljanje jakim industrijskim brendovima. Organizovanje aktivnosti industrijskog marketinga: pristup, faktori i razvoj. Menadžment isporučivanja vrednosti industriji. Upravljanje integrisanim marketing kanalima i logistikom. Upravljanje integrisanim marketing komunikacijama. Kontrolisanje industrijskih marketing aktivnosti.
Nastava se odvija kroz predavanja, samostalne vežbe i audio-vizuelne prezentacije primera pozitivne prakse. Provera znanja se odvija kroz dva kolokvijuma. Uslov da student polaže završni ispit su položeni svi kolokvijumi. Završni ispit je usmeni i odnosi se na teorijske oblasti koje nisu bile obuhvaćene kolokvijumima.
AutoriNazivGodinaIzdavačJezik
Wilson, R. M. S. and Gilligan,C.Strategic Marketing Management: Planning, implementation and control2005Elsevier, AmsterdamEngleski
David W. Cravens, Nigel F. PiercyStrategic Marketing2008McGraw-Hill/IrwinEngleski
Mirjana GligorijevićPoslovni marketing2004Ekonomski fakultet u BeograduSrpski jezik
Milosavljević, M.Strategijski marketing2010Ekonomski fakultet, BeogradSrpski jezik
Predmetna aktivnostPredispitnaObaveznaBroj poena
Prisustvo na vežbamadada5.00
Kolokvijumdane20.00
Prisustvo na predavanjimadada5.00
Seminarski raddada20.00
Usmeni deo ispitaneda70.00
Ime i prezimeVid nastave
Nedostaje slika

Ćelić dr Đorđe
Vanredni profesor

Predavanja
Nedostaje slika

Ćelić dr Đorđe
Vanredni profesor

Auditorne vežbe
Nedostaje slika

Spajić dr Jelena
Docent

Auditorne vežbe