Предмет: Социологија културе (06 - F108)


Основне информације

КатегоријаАкадемско-општеобразовни
Научна област
МултидисциплинарнаНе
ЕСПБ4
Матичне организационе јединице предмета

Департман за индустријско инжењерство и менаџмент
Програм предмета

Програм се примењује од 01.10.2004..

Оспособљеност графичких инжењера да схвате друштвени значај, улогу, функције и карактеристике културе у модерном друштву како би се успешније бавили графичким дизајном. Кроз анализирање актуелних тема из области социологије културе, студентима се настоји пружити потпунији увид у друштвену динамику и показати важност познавања међузависности свих сфера друштва.
Стицање знања о особинама, значају и друштвеним функцијама културе, стицање знања о комуникацији и облицима комуникације, стицање знања о карактеристикама модерне и постмодерне културе и уметности, стицање знања о значају и улози графичког дизајна у естетизацији модерног света. Разумевање процеса који се одвијају на глобалном плану и увиђање њиховог утицаја на културу. Поред стварања слике и разумевања макро друштвеног плана, важно је и стицање знања о микро плану, односно о интеракцији и комуникацији међу људима и њиховој улози у обликовању друштвене стварности.
Појам и елементи културе: појам културе, култура и друштво, култура и цивилизација, вредности, потребе и норме, култура и морал, култура и религија, материјална и духовна култура, субкултура и контракултура, култура и наука, култура и идеологија, култура и идентитет. Култура и комуникација: појам комуникације, облици комуникације, вербална, невербална, интерперсонална, руморна и масовна комуникација, говорни обрасци, управљање утиском о себи, графичка комуникација. Медији и друштво: масовни медији, теорије о медијима; медијски империјализам и културна хегемонија, утицај медија на друштво. Друштво и култура:масовно друштво, масовна култура, културна индустрија, глобализација и култура, културни плурализам, интеркултуралност; Социологија уметности: појам уметности, тржиште и вредности, уметност и кич, уметност (култура) и насиље. Култура као начин живота-мода, имиџ, идолатрија. Модерна и поистмодерна култура:диференцијација, рационализација и комодификација модерне културе; хиперкомодификација, хиперрационализација и хипердиференцијациај као карактеристике постмодерне културе. Графички дизајн и модерно друштво: дизајнерска идеологија; естетика робне производње, дизајн као стварање и управљање естетским доживљајима људи; естететизација у модерном друштву.
Настава се изводи у облику предавања и учешћа студента у расправи о изложеним проблемима, као и израде семинарских радова, излагања семенираских радова на вежбама и дискусије студената о проблемима семинарског рада.
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
Даглас КелнерМедијска култура2005ПлатоСрпски језик
Драган КоковићПукотине културе2002ПрометејСрпски језик
Мирољуб Радојковић, М. МалетићКомуницирање, медији и друштво2005StylosСрпски језик
Дејвид Мек КвинТелевизија2000ClioСрпски језик
Едгар МоренДух времена1979XX векСрпски језик
Рут БенедиктОбрасци културе1976БеоградСрпски језик
Мајкл ХараламбосУвод у социологију2002Голден маркетингСрпски језик
Jacobs Mark and Nancy Weiss HanrahanThe Blackwell Companion to the Sociology of Culture2005Blackwell PublishingЕнглески
David HolmesCommunication Theory2005Sage PublicationsЕнглески
Marshall McLuhanРазумијевање медија2008Голден маркетинг Техничка књигаХрватски
Lyn SpillmanCultural Sociology2002Blackwell Publishers IncЕнглески
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Присуство на вежбамадада5.00
Писмени део испита - комбиновани задаци и теоријанеда40.00
Присуство на предавањимадада5.00
Семинарски раддада20.00
Усмени део испитанеда30.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Радивојевић Радош

Предавања
Недостаје слика

Петровић Живојин

Предавања
Недостаје слика

Пејић др Соња
Доцент

Аудиторне вежбе