Предмет: Основе инжењерске анимације (09 - IGB340)


Основне информације

КатегоријаСтручно-апликативни
Научна областРачунарска графика
МултидисциплинарнаДа
ЕСПБ9
Матичне организационе јединице предмета

Катедра за анимацију у инжењерству
Програм предмета

Програм се примењује од 01.10.2010..


Предмети предуслови

Назив предметаМора се одслушатиМора се положити
3Д моделовањедада
Анимација карактерадада

Предмети којима је предуслов предмет Основе инжењерске анимације

Назив предметаМора се одслушатиМора се положити
Напредна инжењерска анимацијадада
Естетика визуалних комуникацијадада
Специјални визуални ефектидада
Оспособљавање студената за израду компјутерских анимација, упознавање са основним појмовима и методама за генерисање анимације.
Да стечена знања примењују у даљем процесу образовања као и у будућем професионалном раду.
Моделовање хијерархијске кинематике. Покретни сегменти, врсте зглобних веза. Симулације физичких ефеката. Амбијент. Бојење 3Д модела и рендеровање. Примена различитих апликативних софтвера.Скицирање: 3Д сцена. Скицирање као подлога за анимацију. Историја анимације и компјутерске анимације. Креативни развој анимације: припрема сценарија, анализа сцена и карактера, дизајн карактера, израда стратегије за продукцију, формирање тимова за техничко извођење анимације, монтажа сцена (слике и звука). Моделовање: простор, објекти и структуре. Трансформације, глобалне и локалне. Технике моделовања, криве, примитиви, површи. Геометрија фрактала, систем честица (particles), моделовање биљака, моделовање физичких карактеристика. Моделовање коже, длаке (косе) и одеће. Рендеровање: светла, камере и материјали. Колор модели, RGB, HSL. Различити модели рендеровања: Z-buffer, Ray Tracing. Осветлење и рефлексија.Сенчење: дифузно, спекуларно, Smooth, амбијентално, RenderMan senčenje. Мапирање слике, креирање мапе, мапе у реалном времену, позиционирање мапе, blending мапе. Рефлексија на површини.
Предавања и вежбе у рачунарској лабораторији. Консултације. Рачунарске вежбе су базиране на коришћењу софтвера 3D Studio MAX, After Effects и Premiere. Током семестра организују се колоквијуми након апсолвираних заокружених тематских целина. Током целог семестра ради се на изради компјутерске анимације, сваки студент радиће своју личну анимацију а и група са вежби формираће заједничку анимацију. Оцена испита се формира на основу похађања предавања и вежби и успеха на испитним обавезама и завршног испита.
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
Alan Watt3D Computer Graphics2008Addison-WesleyЕнглески
Rick ParentComputer Animation Algorithms & Techniques2008ElsevierЕнглески
Alan Watt, Fabio Policarpo3D Games Real-Time rendering and Software Technology2001Pearson, Addison WesleyЕнглески
Edward AngelInteractive Computer Graphics, A Top-Down Approach Using OpenGL2003Addison-WesleyЕнглески
Mark Gerhard, Jeffrey Harper, Jon McFarlandMastering Autodesk 3ds Max Design 20102009Wiley PublishingЕнглески
Boaz LivnyMental Ray for Maya, 3ds Max and XSI a 3D artist’s guide to rendering2008Wiley PublishingЕнглески
Pete DraperDeconstructing the Elements with 3ds Max Create natural fire, earth, air and water without plug-in2009AutodeskЕнглески
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Предметни(пројектни)задатакдада15.00
Предметни(пројектни)задатакдада15.00
Предметни пројекатдада30.00
Писмени део испита - комбиновани задаци и теоријанеда30.00
Присуство на предавањимадада5.00
Присуство на рачунарским вежбамадада5.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Обрадовић др Ратко
Редовни професор

Предавања
Недостаје слика

Поштић Милета

Предавања
Недостаје слика

Кекељевић др Игор
Доцент из поља уметности

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Перишић др Ана
Доцент

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Летић Јелена
Асистент-мастер

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Бањац др Бојан
Доцент

Рачунарске вежбе