Предмет: Основе компјутерских игара (17 - F411)


Основне информације

КатегоријаСтручно-апликативни
Научна областГрафичко инжењерство
МултидисциплинарнаДа
ЕСПБ6
Матичне организационе јединице предмета

Катедра за графичко инжењерство и дизајн
Програм предмета

Програм се примењује од 01.11.2012..

Циљ предмета јесте упознавање са основним принципима развоја компјутерских игара. Студенти се упознају са продукционим циклусом компјутерске игре од истраживања тржишта до тестирања игре. Кроз теоријски део, студентима ће бити представљен историјат и фактори еволуције индустрије компјутерских игара, антиципирани трендови у индустрији компјутерских игара, класификација компјутерских игара, актуелне технологије и софтверски алати за израду компоненти 2D и 3D игара.
Студенти ће овладати принципима развоја компјутерских игара и стећи компетенције за самосталну израду функционалног прототипа 2D игре са једноставном механиком. Студенти на практичним вежбама креирају игру од почетне идеје до тестирања игре- припремају 2D графику, креирају пројекат, постављају окружење, карактере, дефинишу анимације, подешавају физику игре и програмирају механику игре. Након савладаних вежби, студенти самостално израђују 2D игру као предметни пројекат.
Индустрија компјутерских игара - историјат, актуелно стање и антиципирани трендови. Испитивање тржишта и стратегије монетизације игре (претплата, download, рекламе, freemium, paymium модели). Жанрови компјутерских игара. Анализа видео-игара. Дизајн видео-игара. Фазе развоја игаре (препродукција, продукција, одржавање и унапређење). Тестирање игре (алфа, бета и мастер верзија игре). Израда кључних докумената пројекта развоја игре (GDD и TDD). Софтверска окружења за развој игара (Game Engine). Софтверски алати за фазу продукције игре. Физика у компјутерским играма (Rigidbody, Colliders, Particles, Gravity). Основе програмирања (C#). Основе анимације. Дизајн корисничког интерфејса компјутерских игара.
Настава се изводи у виду предавања, рачунарских вежби и консултација која се врше према утврђеном распореду. На предавањима се излаже теоријски део градива пропраћен примерима, анализом добре и лоше праксе и студијама случаја користећи савремена средстава, актуелну литературу и интерактивне методе рада са студентима како би се стекао увид у њихова предзнања и разумевање изложеног градива. На рачунарским вежбама студенти креирају конкретне 2D компјутерске игре од идеје до игриве, алфа верзије. Савладано градиво студенти потврђују кроз израду и одбрану самосталног предметног пројекта који представља функционалну 2D игру поједностављене механике прилагођену десктоп платформи.
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
Macklin, C., Sharp, J.Games, design and play : a detailed approach to iterative game design2016Addison-Wesley, BostonЕнглески
Gahan, A.3ds Max Modeling for Games2011Focal Press, WalthamЕнглески
Hansen, D.Game On! : Video Game History from Pong and Pac-Man to Mario, Minecraft, and More2016Feiwel & FriendsЕнглески
Rogers, S.Level Up!2014Wiley, ChichesterСрпски језик
Thorn, A.Naučite Unity 5.X2017Kompjuter biblioteka, BeogradСрпски језик
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Предметни пројекатдада20.00
Одбрањене рачунарске вежбедада20.00
Присуство на предавањимадада5.00
Присуство на рачунарским вежбамадада5.00
Теоријски део испитанеда30.00
Усмени део испитанеда20.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Милић Керестеш др Неда
Ванредни професор

Предавања
Недостаје слика

Владушић др Јелена
Доцент из поља уметности

Предавања
Недостаје слика

Гвока Теодора
Асистент

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Милић Керестеш др Неда
Ванредни професор

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Милошевић др Растко
Асистент са докторатом

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Пинћјер др Иван
Ванредни професор

Рачунарске вежбе