Предмет: Дизајн текстуре и светла (17 - RG001)


Основне информације

КатегоријаСтручно-апликативни
Научна областРачунарска графика
МултидисциплинарнаДа
ЕСПБ7
Матичне организационе јединице предмета

Тренутно нема података о матичним организационим јединицама предмета!
Програм предмета

Програм се примењује од 19.07.2017..


Предмети предуслови

Назив предметаМора се одслушатиМора се положити
Дизајн просторних обликадада
Рачунарска обрада слика у инжењерској анимацијидада

Предмети којима је предуслов предмет Дизајн текстуре и светла

Назив предметаМора се одслушатиМора се положити
Технике рендеровањадада
Савладавање тема које се односе на боје, креирање текстуре за задате 3Д моделе, постављање светла на сцену, креирање синтетичке камере, њено постављање на сцену и коначно, добијање 2Д слике (рендера).
Креирање текстура за различите 3Д моделе: крутих тела али и анимираних. Постављање светала за две сцене: дневну и ноћну. Израда рендера, који су естетски и у техничком смислу, високог квалитета.
Мапирање. Поступак мапирања, интерполација, параметри интерполације, линеарна интерполација у 3Д. Технике мапирања: обојено, спекуларно, осветљено, транспарентно, Displacement, Bump, нормално. Фотографска текстура. Стилизована текстура. Резолуција текстуре. Понављање мапа (Tilling maps). Графити и запрљане мапе. Пројекције код мапе: равна, цилиндрича и сферна. UV координате: имплицитне и експлицитне. Тесктуре са полом. 3Д мапирање. Боје, RGB модел. Основне и субтрактивне боје. Нијанса, засићење и интензитет боје. Боја светла и боја површи. Колор шема. Контраст боја, комплементарне боје. Топле и хладне боје. Баланс боја. Температура боја. Светло. Дефиниције: светло, осветљење, сенчење. Типови светла: амбијентално, усмерено (directional), тачкасто, Spotlight, Area светло, запреминско светло. Сенчење. Компоненте светла. Модели рефлексије: идеална, несавршена, идеална дифузна. Phong-ов модел рефлексије. Визуелизација и мерење светла. Бело, обојено, tinted светло. Релације светла и воде, каустика. Основне компоненте светлосног извора: позиција и оријентација, боја и интензитета,опадање интензитета, сенка. Осветљавање сцене: Key светло, Fill светло, Kick и Rim светло. Позиције светла на сцени. Камера. 3Д поглед и синтетичка камера. Особине синтетичке камере: позиција, оријентација, врста погледа, дубина погледа, фокусно растојање, раван филма. Типови камера у 3Д софверу: Target и Free. Контрола погледа (положаја камере), типови сочива, замућење. Типови фотографија. Основе рендеровања.Сенка, њена визуелизација, просторне релације. Композиција сенки и контрасти. Алгоритми за сенчење: Depth map и Raytraced.
Облици извођења наставе су: предавања, практичан рад у лабораторији за анимацију, израда пројеката и консултације. На предавањима и вежбама се излаже садржај предмета и потенцира се активно учешће студената. Практични део студенти савладавају преко предметних пројеката.
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
Jeremy Birndigital Lighting & Rendering2006New Riders, USAЕнглески
Watt, A., Policarpo, F.3D Games : Real-time Rendering and Software Technology2001Addison-Wesley, New YorkЕнглески
Owen DemersDigital Texturing & Painting2002New Riders PublishingЕнглески
Katatikarn,J., Tanzillo, M.Lighting for Animation : The Art of Visual Storytelling2017Focal PressЕнглески
Dutre, P., Bekaert, P., Bala, K.Advanced Global Illumination2006A K Peters/CRC Press, WellesleyЕнглески
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Предметни(пројектни)задатакдада15.00
Предметни(пројектни)задатакдада15.00
Предметни пројекатдада30.00
Присуство на вежбамадада5.00
Домаћи задатакдада5.00
Писмени део испита - комбиновани задаци и теоријанеда30.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Обрадовић др Ратко
Редовни професор

Предавања
Недостаје слика

Перишић др Ана
Доцент

Предавања
Недостаје слика

Николић др Димитрије
Доцент

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Ђурић Исидора
Асистент - др наука

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Обрадовић Милош
Асистент-мастер

Рачунарске вежбе