Предмет: Економија за менаџере
(06 -
MBA303) Основне информације
Програм предмета
Програм се примењује од 01.10.2003.. Циљ курса је да се студентима објасне основне идеје Микроекономије на једноставан и разумљив начин, уз коришћење мноштва примера. Студенти ће по завршетку курса имати боље разумевање економског окружења и тржишта на коме послују њихова предузећа, производних могућности, трошкова производње, законитости потражње и понуде, и потрошачка мерила вредности. Стечено знање ће им помоћи у свакодневним одлукама усмереним ка креирању вредности за потрошаче и у организацији њиховог предузећа. Практично разумевање оскудице; производних могућности; маргиналних трошкова и бенефиција; компаративне предности и бенефиције трговања; потражње и понуде; начина формирања цена; еластичности потражње и понуде; врста и начина функционисања тржишта; потрошачке и произвођачке добити; утицаја законских регулатива и порез корисности; избора и ограничења која утичу на потражњу индивидуалних потрошача; технолошке и економске ефикасности; зависности обима производње и трошкова; рентабилног и оптималног нивоа производње. Шта је Економија Економски проблем Потражња и понуда Еластичност Ефикасност тржишта и алтернативне методе алокације ресурса Утицај законске регулације цена и пореза на тржишта Корисност и потражња Организација производње Трошкови производње Идеално конкурентна тржишта Монополска тржишта Монополско конкурентна и ологополска тржишта Додатак: Коришћење диференцијалног рачуна за објашњење маргиналне вредности. Примери одређивања профита, рентабилног и оптималног нивоа производње, и еластичности. Предавања, вежбе, освежавање градива (краћи репетиторијум), консултације, разматрање конкретних проблема из области економије, као и презентације (ППТ презентације, дебате) пројеката и семинарских радова.
|