Предмет: Дизајн просторних облика (17 - IA006)


Основне информације

КатегоријаНаучно-стручни
Научна областРачунарска графика
МултидисциплинарнаДа
ЕСПБ6
Матичне организационе јединице предмета

Департман за архитектуру и урбанизам
Програм предмета

Програм се примењује од 01.10.2010..


Предмети којима је предуслов предмет Дизајн просторних облика

Назив предметаМора се одслушатиМора се положити
Дизајн текстуре и светладада
Оспособљавање студената за просторну визуелизацију и за генерисање просторних модела.
Коришћење графичких програма за 3Д визуелизацију, као и добра перцепција простора.
Графички програмски системи и модели. Начини презентовања информација: растерска графика и векторска графика. Основе просторног обликовања. Кориснички интерфејс. Структура програмских система за просторно обликовање. Слика: природна и генерисана. Снимање објеката. Представљање пројицирања и погледа. Паралелно пројицирање: ортогонално и косо. Централно пројицирање, перспективна слика са једним, два или три недогледа. Ортогоналне пројекције. Аксонометријске пројекције. Дизајн погледа код компјутера. Криве у рачунарској графици: кубни сплајн, нормализовани кубни сплајн, Безијеове криве, NURBS. Површи у рачунарској графици: ротационе површи, простируће површи, квадрике, вођене и развојне површи, Кунове линеарне површи, Кунове двоструко кубне површи, приказивање површи помоћу закрпа, картографске параметарске површи, дволинеарне површи, Безијеове површи. Геометријски примитиви: коцка, паралелопипед, цилиндар и лопта. Пресеци кривих и површи: алгебарске методе, методе дељења, дискретне методе. Контура површи. Пресеци површи на основу геометријских модела. Булове операције са солидима. Видљивост: сликарски алгоритам, Newell -ов алгоритам, Warnock -ов алгоритам, Z Buffer алгоритам. Алгоритми одсецања: Clipping, Cohen-Sutherland Line Clipping, Cyrus-Beck. Промене облика објеката. Померање темених тачака. Глобалне промене облика. Промене слободне форме. Трансформације: 2Д и 3Д. Конфигурисање простора. Добијање 3Д слике од 2Д узорка. Фрактали. Примена различитих апликативних софтвера. Скицирање: 3Д сцена. Постављање сцене: очна тачка и раван лика.
Предавања, рачунарске вежбе, консултације.
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
Watt, A.3D Computer Graphics2000Addison-Wesley, New YorkЕнглески
AutodeskAutodesk 3DS MAX Tutorial guide2005AutodeskЕнглески
Обрадовић, Р., и др.Дизајн просторних облика : одабрани примери2009Факултет техничких наука, Нови СадСрпски језик
Обрадовић, Р.Рачунарска графика : криве и површи2012Факултет техничких наука, Нови СадСрпски језик
Hewitt,C., Bierut,M., Lasseter, J.Designing with Pixar : 45 Activities to Create Your Own Characters, Worlds, and Stories2016Disney Enterprises, Inc. and Pixar Animation Studios, EmeryvilleЕнглески
Thomas, F., Johnston, O.The Illusion of Life: Disney Animation1995Walt Disney Productions, New YorkЕнглески
Yamaguchi, F.Curves and Surfaces in Computer Aided Geometric Design2013SpringerЕнглески
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Предметни(пројектни)задатакдада15.00
Предметни(пројектни)задатакдада15.00
Предметни пројекатдада30.00
Присуство на вежбамадада5.00
Домаћи задатакдада5.00
Писмени део испита - комбиновани задаци и теоријанеда30.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Обрадовић др Ратко
Редовни професор

Предавања
Недостаје слика

Перишић др Ана
Доцент

Предавања
Недостаје слика

Васиљевић др Ивана
Асистент-мастер

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Ђурић Исидора
Асистент - др наука

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Обрадовић Милош
Асистент-мастер

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Милинковић Никола
Сарадник у настави

Рачунарске вежбе