Предмет: Пословно комуницирање (17 - IM1056)


Основне информације

КатегоријаСтручно-апликативни
Научна областПроизводни и услужни системи, организација и менаџмент
МултидисциплинарнаНе
ЕСПБ4
Матичне организационе јединице предмета

Тренутно нема података о матичним организационим јединицама предмета!
Програм предмета

Програм се примењује од 01.10.2013..

Циљ предмета је да пружи студентима свеобухватан поглед и компетенције у подручју пословне комуникације, кроз усвајање и савладавање знања о њеној улози и значају за пословање, а у циљу успостављања повољне климе кроз различите комуникационе активности у интерном и екстерном окружењу.
Студенти ће бити способни да се укључе у ефективну и етичну комуникацију кроз анализу и примену основних принципа комуникације повезаних са сврхом и контекстом, културолошки разумеју, поштују и прихвате друге, употребе валидне информације и звучне аргументе, као и адекватан вид слушања, у сврху постизања циља комуникације и одговора на ефективан начин, ускладе невербално понашање са сврхом комуникације, одаберу и организују садржај поруке која директно подржава сврху, остваре циљеве базиране на анализи карактеристика, ставова, интереса или способности публике.
Комуникација - изазови у пословном окружењу; Значај вербалне и невербалне комуникације; Двосмерна комуникација и важност повратне информације; Ефикасно писање позитивних, рутинских, негативних и убедљивих порука, припрема формалних и неформалних извештаја, писама и пропратних писама, е-маил порука итд. Писање ЦВ-а, мотивационог и пропратног писма; Припрема за интервју и симулација процеса интервјуа; Етика у пословној комуникацији, разумевање и поштовање пословних кодекса; Пословни бонтон, пословна коресподенција, пословни речник; Комуникација у тиму; Комуникација са различитим типовима личности; Преговарање; Учешће у састанцима; Презентације и припрема за усмена излагања; Савремени начини комуникације у пословном свету, виртуелна комуникација (телеконференције); Умрежавање. Комуникација путем нових комуникационих канала; Културне различитости у пословном свету.
Настава на предмету обухвата предавања са примерима. У оквиру вежби се подстиче рад у групама, анализирају се комуникациони проблеми и ситуације различитим методама, рачунарска симулација. Део вежби се одвија уз помоћ лабораторијске опреме.
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
Лалић, Д.Пословно комуницирање – е скрипта2012ФТН, Нови СадСрпски језик
Carter, C.J.Keys to Business Communication2012Prentice HallЕнглески
Quintanilla,.M., Wahl, S.T.Business and Professional Communication2011Sage PublicationЕнглески
Cheesebro, O’Connor, RiosCommunication skills: Preparing for Career Success2010Pearson Education, Inc.Енглески
Roebuck, D.Improving Business Communication Skills2010Pearson Education, Inc.Енглески
Munter, M.M.Guide to Managerial Communication2012Prentice HallЕнглески
Бови, Т., Тил., Ј., Маухар, Н.Савремена пословна комуникација2017Мате, ЗагребСрпски језик
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Присуство на вежбамадада5.00
Писмени део испита - комбиновани задаци и теоријанеда70.00
Присуство на предавањимадада5.00
Семинарски раддада20.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Лалић др Данијела
Редовни професор

Предавања
Недостаје слика

Катић др Ивана
Редовни професор

Предавања
Недостаје слика

Спајић др Јелена
Доцент

Аудиторне вежбе
Недостаје слика

Бошковић Дуња
Асистент - др наука

Аудиторне вежбе