Predmet: Razvoj novog proizvoda (15 - III005)


Osnovne informacije

KategorijaStručno-aplikativni
Naučna oblastInženjerski menadžment
MultidisciplinarnaNe
ESPB5
Matične organizacione jedinice predmeta

Trenutno nema podataka o matičnim organizacionim jedinicama predmeta!
Program predmeta

Program se primenjuje od 01.10.2015..

Uvođenje studenata u oblast razvoja novih proizvoda i pratećih usluga i osposobljavanje za primenu stečenih znanja u praksi i ovladavanje aktuelnim pristupima i metodama razvoja, koje obezbeđuju i podižu neophodnu inovativnost i krativnost unutar organizacije, ali i kroz iskorišćenje potencijala i iskustva potrošača i korisnika usluga
Ovladavanje savremenim prilazima i alatima u rešavanju problema u oblasti razvoja novih proizvoda i pratećih usluga, koji se zasnivaju na maksimiziranju inovativnosti. Osposobljavanje studenata za precizno prepoznavanje potreba i problema na tržištu kako bi mogli iskoristiti sve raspoložive potencijale da na kvalitetan, metodološki ispravan način predlažu nova, inovativna i „pametna“ rešenja, odnosno razvijaju nove proizvode i usluge. Ovladavanje savremenim alatima i sredstvima informacionih tehnologija, koji omogućavaju uključivanje potrošača putem društvenih mreža u proces razvoja proizvoda i usluga.
Integralni pristup razvoju proizvoda i usluga, značaj i zadaci. Planiranje i upravljanje razvojem novih proizvoda i usluga. Faze razvoja proizvoda u toku životnog ciklusa. Identifikacija potencijala za razvoj i planiranje. Inovativni modeli razvoja novog proizvoda i usluge zasnovani na IT tehnologijama. Generisanje i testiranje novih koncepata. TRIZ metoda za generisanje inovativnih rešenja. Istraživanje zahteva vezanih za funkcionalne, tehničke i druge zahteve za proizvodom i uslugom. Funkcionalni zahtevi i dekompozicija, prevođenje zahteva korisnika u funkcionalne karakteristike proizvoda i usluge – QFD matrica. Specifičnosti usluge i uslužnog procesa. Integracija korisnika u inovaciju usluge (co-creation). Organizacione alternative za razvoj novog proizvoda i usluge. Globalni, inovativni pristupi u razvoju novog proizvoda i usluge (open innovation, crowd sourcing).
Nastava se odvija kroz predavanja i auditorne vežbe, uz teorijsku obradu potrebnog broja studija slučaja. Vežbe obuhvataju auditorno uvođenje studenata u izučavanu problematiku i interaktivnu obradu studija slučaja. Studenti u manjim grupama rade konkretan projektni zadatak koji za cilj ima primenu stečenog znanja. Predviđena je javna odbrana rada. Završni ispit se izvodi pismeno u vidu testa. Uslov da student izađe na završni ispit je da uspešno uradi i odbrani projektni zadatak.
AutoriNazivGodinaIzdavačJezik
Anišić, Z.Razvoj i menadžment proizvoda u toku životnog ciklusa2011Fakultet tehničkih nauka, Novi SadSrpski jezik
Crawford, M. Benedetto, A.New product Management, 10th ed.2011McGraw-HillEngleski
Ulrich, K., Eppinger, S.Product design and Development2011McGraw-HillEngleski
Salvendy, G., Karwowski, W.Introduction to Service Engineering2010John Wiley&SonsEngleski
Anišić, Z. Simeunović, N.Razvoj novog proizvoda i usluge2015Fakultet tehničkih nauka, Novi SadSrpski jezik
Predmetna aktivnostPredispitnaObaveznaBroj poena
Predmetni(projektni)zadatakdada60.00
Prisustvo na vežbamadada5.00
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorijaneda30.00
Prisustvo na predavanjimadada5.00
Ime i prezimeVid nastave
Nedostaje slika

Anišić dr Zoran
Redovni profesor

Predavanja
Nedostaje slika

Simeunović dr Nenad
Redovni profesor

Predavanja
Nedostaje slika

Simeunović dr Nenad
Redovni profesor

Auditorne vežbe