Predmet: Tehnološki i tržišni trendovi (15 - III003)


Osnovne informacije

KategorijaStručno-aplikativni
Naučna oblastInženjerski menadžment
MultidisciplinarnaNe
ESPB5
Matične organizacione jedinice predmeta

Trenutno nema podataka o matičnim organizacionim jedinicama predmeta!
Program predmeta

Program se primenjuje od 01.10.2015..

Cilj predmeta je upoznavanje studenata sa strukturom tržišta, ko su glavni učesnici na tržištu (potrošači/kupci i konkurencija), kako da predviđaju ponašanje kupaca, kako da prepoznaju i razumeju njihove potrebe kao kako da analiziraju konkurenciju i poslovno okruženje uopšte. Ovaj predmet obuhvata teme povezane sa tehnologijom i patentima iz perspektive inovacionog procesa i razvijen je tako da kombinuje teme iz više različitih oblasti kao što su tehnologija i upravljanje pravima intelektualne svojine. Na kraju ovog kursa se diskutuje o tome kako da preduzeće iskoristi svoje prednosti i prevaziđe slabosti na sve komplleksijem tržištu i uz promenljiva pravila poslovanja. Ovaj kurs priprema studente da konceptualizuju eksterno okruženje i kako to okruženje utiče na moguće pravce kretanja korporativnih strategija.
Studenti će biti osbosobljeni da analiziraju i pronalaze tehnologije kao i da uoče njihov potencijal za inovacije, da kreiraju razvojnu strategiju zasnovanu na ovim analizama i da učestvuju u procesu razvoja ideja. Studenti će biti osposobljeni da razumeju organizaciju i dinamiku privrednog okruženja i razumeju konkurentsko okrženje.
Ovaj predmet sadrži sledeće tematske jedinice: Tehnologija i patenti; Tehnološka paradigma; Predviđanje i analiza tehnologija; Sistematizacija tipova tehnologija; Upravljanje razvojem tehnologije i ocena tehnologije, Nove tehnologije i predviđanja; Digitalni poremećaji inovacija; Modeli konkurencije zasnovani na tehnološkom razvoju; Promene na tržištu – inovacije, predviđanje potražnje i prepoznavanje novih šansi na tržištu, pokretači industrije, snaga dobavljača; Postojeći trendovi i analiza sistema inovacija; Analiza okruženja u smislu tehnoloških, drušvenih i ekoloških uslova; Definisanje potreba potrošača; Razvoj inovacione klime.
Nastava će biti organizovana kroz interaktivna predavanja, diskusije, grupni rad i individualno rešavanje zadataka. Prisustvo na nastavi i aktivno učestvovanje su obavezni i utiču na formiranje konačne ocene. Svaki student će u toku nastave dobiti temu za pripremu završnog rada kao usmeni deo ispita.
AutoriNazivGodinaIzdavačJezik
Allen, Kathleen RBringing New Technology to Market2003Upper Saddle River, New Jersey: PrentceHallEngleski
European Institute for Technology and InnovationBringing Technology and Innovation into the Boardroom -Strategy, Innovation and Competences for Business Value2003Palgrave MacmillanEngleski
Joh Bessant, Joe TiddInnovation and entrepreneurship 2011John Wiley and SonsEngleski
Hugo Tschirky,Hans-Helmuth Jung,Pascal SaviozTechnology and Innovation Management on the Move: From Managing Technology to Managing Innovation-driven Enterprises2003Orell Fuessli VerlagEngleski
Danijela GračaninTehnološki i tržišni trendovi2016Fakultet tehničkih nauka, Novi SadSrpski jezik
Predmetna aktivnostPredispitnaObaveznaBroj poena
Testdada30.00
Prisustvo na vežbamadada5.00
Prisustvo na predavanjimadada5.00
Seminarski raddada30.00
Usmeni deo ispitaneda30.00
Ime i prezimeVid nastave
Nedostaje slika

Gračanin dr Danijela
Vanredni profesor

Predavanja
Nedostaje slika

Gračanin dr Danijela
Vanredni profesor

Auditorne vežbe